Recenze - Sněží, sněží

Kniha: Sněží, sněží
Autoři: John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
Nakladatelství: Yoli
Počet stran: 267

Anotace:
Někdy se stanou zvláštní věci: strhnou se události, které nikdo sice nečekal, ale ve svém výsledku změní člověku život. Možná někde znenadání uvázne vlak, možná vás kamarádi pozvou, abyste si zahráli deskovou hru se čtrnácti roztleskávačkami, a možná se jedno roztomilé miniprasátko ve skutečnosti neztratilo tak docela. Nakonec se zkrátka pozná, že andělé lidem pomáhají a o Vánocích se plní nejtajnější sny...

Obálka:
Tohle mi poslední dobou přijde jako naprosto zbytečné téma. Pokud není na obálce obličej nějaké holky, tak nikdy nemám co vytknout! Pff. Obálka je vlastně světle modrá a má na ni vytlačené vločky, ve kterých jsou napsáni všichni tři spisovatelé.
Takže nemám na výběr, obálce dávám 5 hvězdiček.

Zvláštnosti knihy:
Kniha není ve skutečnosti tak moc zvláštní, spíš je to jen v detailech. Celá kniha je vyladěna do období zimy, do které celkem 3 autoři dosadili své příběhy.
A to zajímavé na tom je to, že vlastně všechny 3 příběhy se na konci sejdou a vytvoří jeden velký happy end! To je ode mě velký plus, protože většina takovýhle povídkových knih, co jsem kdy četla, nikdy nekončili stejně. Tady se vlastně autoři dohodli, odehrává se to ve stejném městě, ve stejném čase.. Prostě skvělé!

Moje hodnocení:
Máme tu další knihu, která proniká humorem tak typickým pro Johna Greena, až je to děsivý. Proč? Protože John Green je to jen ze třetiny. Takže pokud Greena rádi nemáte, držte se od knihy raději dál. Ale pro milovníky Greena je tahle kniha přesně to pravé. A já osobně tedy milovníkem Johna jsem!

Můj názor se liší od mnoha dalších lidí. Spousta lidí nemá rádo příběh Vánoční zázrak, nebo spíš, má ho rádo ze všech nejmíň. Mě se naopak nejméně líbí příběh třetí, nosící název Archanděl prasátek. Hlavní postava mi byla krajně nesympatická, pořád si na něco stěžovala a utápěla se ve smutku. Po celou dobu příběhu jsem přemýšlela, proč se vlastně trápí. No tak se s ní možná rozešel kluk. Neměla nikdy jistotu proč to nestihl. Ale ona začala vyvádět a na všechny byla zlá. Chmh. Skrz tuhle povídku jsem se fakt musela prokousávat, nadávala jsem a bezdůvodně knihu zavírala a šla koukat na seriály. Nic proti Lauren, ale tohle doopravdy nebylo něco skvělého. Nebýt jejího konce, kdy se všechny příběhy sešly, pravděpodobně bych se nikdy neodhodlala k dočtení.

Kniha je až neuvěřitelně romantická, prostě taková ta typická vánoční slaďárna. Já na romantické příběhy moc nejsem, ale tahle kniha si mě získala svým humorem a svým nápadem. Nejvíc se mi líbila první povídka - Zasněžený expres, která mě tak hezky vtáhla do děje, já se u ní musela neustále smát a hlavně - v hlavní hrdince jsem se našla. No, ehem, ne ve všem, ale našla jsem se v části, kde spala a říkala, že vlastně zaspí všechno. Aspoň vím, že nejsem jediná!

Kniha splnila svůj účel, kvůli kterému jsem si ji pořídila - chtěla jsem dostat Vánoční náladu. A po pár stránkách jsem tu náladu fakt dostala. Kdyby nebyl leden, bylo by to naprosto skvělé! Kniha mě bavila, začetla jsem se a líbil se mi nápad i její skvělé propojení. Nicméně poslední povídka, jak už jsem řekla, mě celkem zklamala, takže knize dávám čtyři hvězdičky.

"Jmenuju se Jubilee Dougalová. -- Já si uvědomuju, že Jubilee je jméno spíš tak pro striptérku. Nejspíš si myslíte, že tancuju u tyče nebo něco."

Celkové hodnocení: