Recenze - Selekce

Autor: Kiera Cass
Série: Selekce
Díl: 1.
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 287

Anotace:
Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády e své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunku. Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny své plány, které si předsevzala - a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucnostní představit.

Obálka:
Obálka je z příjemného materiálu s naprosto nádherným vzorem hlavní hrdinky pózující v šatech. Tady nemám co vytknout. Naprosto dokonalá obálka!

Styl psaní:
Kniha je celá psána z pohledu Americi a to spolu s jejími myšlenkovými pochody. Je převážně psaná v minulém čase,

Na styl jsem si rychle zvykla a kniha se mi pak četla velmi lehce a velmi rychle. (Přečetla jsem ji během pár hodin..)
Takže zde také nemám co vytknout.

Moje hodnocení:
Mojí největší výtkou této knihy je hlavní postava. America Singerová. Jedná se o nejvíce nerozhodnou holku v dějinách literatury. Jelikož v příběhu nesmí chybět milostný trojúhelník, zde se potkáváme s Americou, Aspenem a Maxonem. A v tom je ten problém. Příběh začíná tak, že America je bezhlavě zamilovaná do Aspena. Pak odjede do paláce a pomalu se zamiluje do Maxona. Ale jejda. Co kdyby tím ublížila Aspenovi? A tak se rozhodne pro Aspena. Jenže! Tím by zase ublížila Maxonovi, tak dá raději Maxona na první místo. Jenže spolu s Maxonu přichází i korunka.. Jenže tu ona nechce. Nemyslí si, že by byla dobrou princeznou. A tak znovu volí Aspena. A tak to chodí CELOU knihu! Aargh.

I přes to má America nějaké klady. V některých chvílích se s ní naprosto ztotožňuju. Například, když

dala najevo svoji lásku k jídlu. A co teprve ke královskému jídlu? Nedivím se jí, že si tohle jídlo naprosto zamilovala! Tím si u mě trochu polepšila, protože na začátku knihy jsem se bála, že to bude taková ta princeznička, co si hlídá váhu..

Dalším překvapením bylo to, že kniha, ač se to zdá, nebyla vůbec podobná Hunger Games. S koupí knihy jsem totiž chvíli váhala, bála jsem se totiž, že bude až moc vražedné sérii o dívce v plamenech podobná. Koneckonců je tu stejný začátek - několik soutěžících uvedeni na jedno místo, bojují o stejnou věc. Vyhrát může jen jeden. A do toho tam vtrhne statečná hrdinka, které se zdejší systém nelíbí a chce jej změnit. Ale to je tak všechno, kde jsou si tyto série podobné. Selekce je více uhlazená, princeznovská, dle mého názoru více podobná reálu, prošitá menšími akcemi ze strany rebelů a odhalováním minulosti jejich státu - Illei. Do toho se tam objevují milostné scénky, flirtování, pláč a závist ze stran všech soutěžících.
Nicméně kniha se mi krásně četla, příběhem mě zaujala a tak jsem si ji nesmírně vychutnala a už se těšila na další díly. Takže pokud váháte s přečtením téhle knihy, neváhejte a čtěte!

""Vsadila byste na to peníze?" vyhrkl najednou. Všechny holky v jídelně otáčely hlavami sem a tam, jako by sledovaly tenisový zápas. "Kdybych nějaké měla, tak bych je na to určitě vsadila." Představa, že sázím na něčí slzy radosti, mě rozesmála."

CELKOVÉ HODNOCENÍ: